2.EL
“Otoeksper Garanti” Otoeksper bayisi tarafından satışı gerçekleştirilmiş olan 2. el araçlar için Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde geçerlidir.
Garanti süresi: Satış tarihi itibari ile 1 yıl (12 ay) ya da 30.000 km’dir. (hangisi önce dolarsa) Garanti edilen limit:
2. el aracın satış tarihi itibari ile, Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği tarafından aylık olarak yayınlanan kasko değer listesindeki değerininin %25’ine kadar olan kısmı kadardır.
Garanti süresi içerisinde, garanti kapsamında karşılanacak toplam onarım bedeli bu tutar ile sınırlıdır.
2.EL SATIŞ
ARIZA DURUMUNDA YAPILACAKLAR
0 (850) 252 35 77’den “Otoeksper Çağrı Merkezini” 7 gün / 24 saat arayabilirsiniz.
OTOEKSPER GARANTİ KAPSAMINA GİREN PARÇALAR
MOTOR
• Silindir kapağı
• Silindir kapak contası
• Silindir gömlekleri
• Supaplar (emme-egzoz-yanık olanlar hariç)
• Supap iticileri (hidrolik ayarlılar dahil)
• Supap yayları ve gaydları
• Eksantrik mili ve iticileri
• Triger kayışı, dişli ve zinciri
• Yağ pompası
• Pistonlar
• Segmanlar
• Piston burçları
• Krank mili ve yatakları
• Emme manifoldu
• Volan
• Volan çemberi
DÜZ ŞANZIMAN
• İç vites dişlileri
• Senkromeç sarıları ve yuvaları
• Vites seçicileri
• Şaftlar
• Rulman ve burçları
• Transfer dişlileri
OTOMATİK ŞANZIMAN
• İç şaftlar
• Dişliler
• Frenleme bantları
• Redüktör
• Yağ basınç pompası
• Yatak ve burçları
• Servo ve plakası
• Transfer dişlileri
• Kademesiz Vites Kutusu (Cvt, Ctx vb.)
• Planeter dişliler
• Redüktör dişliler
• Şaftlar
• Bobinler
• Basınç halkaları
• İç contalar
• Rulman ve burçlar
TORK KONVERTÖRÜ
• Herhangi bir mekanik iç bölüm arızası durumunda
DİFERANSİYEL
• Ayna mahruti ve pinyon dişliler
• Dişliler
• Şaftlar
• Rulman ve burçlar
SOĞUTMA SİSTEMİ
• Radyatör
• Su pompası
• Termostat
• Soğutma fanı
YOL YARDIMI KAPSAMI
1) Yol kenarı yardım hizmeti
Operasyon merkezi ile yapılan ilk görüşmede, arızanın yol kenarında tamir edilebileceği anlaşılırsa, yerinde tamir için Yetkili Araç Servisi gönderilecek, Yetkili Araç Servisi’nin olay yerine kadar tek yön ulaşımı 100 km’ye kadar karşılanacaktır.
2) Aracın çekilmesi
Arıza sonucu hareketsiz kalması durumunda, aracın en yakın servise nakli yapılacaktır. 100 km’ye kadar ücretsizdir.
3) Aracın arızalanması nedeniyle ikamet ve seyahat
Aracın arızalanması durumunda,
a) Eğer arıza 24 saat içinde tamir edilemez ise, aracın onarımını bekleme amacıyla azami 2 güne kadar her gün için azami 50 € tutarına kadar konaklama masrafları karşılanır.
b) Tamir süresi arızalanmayı izleyen 48 saati aşarsa, araç sahibinin daimi ikametgaha dönüşü için seyahat masraflarını veya seyahate devam etmek isterse, seyahat için planlanan yere kadar olan seyahat masrafları ödenecektir.
4) Onarılan aracın nakli veya alınması için seyahat ile emanet ve muhafazası
Eğer arızalanmadan sonra yapılacak tamir aracın 72 saatten fazla bir süre hareketsiz kalmasını gerektirirse, aracın tamiratı tamamlandığında, aşağıdaki masraflar ödenecektir.
a) Araç sahibinin daimi ikametgahına nakil masrafları ya da aracı daimi ikametgaha götürmek için araç sahibi veya tayin ettiği herhangi bir kişinin aracın tamir edildiği yere kadar yaptığı seyahat masrafları.
b) Tamir edilmiş aracın azami 100 €’ya kadar emanet ve muhafaza masrafı.
NOT: Yol kenarı yardım hizmeti tüm Türkiye’de, diğer hizmetler araç sahibinin daimi ikamet ettiği il sınırları dışında tüm Türkiye’de arıza durumunda verilmektedir.
OTOEKSPER GARANTİ ve YOL YARDIMININ İSTİSNALARI
Aşağıdaki parçalar, durumlar, işlemler açıkça istisna tutulmuş olup, bunlar “Otoeksper Garanti” kapsamında değildir. Dolayısıyla bunlardan dolayı Otoeksper’in hiç bir sorumluluğu veya edim yükümlülüğü olmayacaktır:
• Yakıt kalitesi sebebiyle oluşan kurumlanmalar ve bunların neticesinde ortaya çıkan performans ve motor problemleri ve EGR, oksijen sensörü arızaları gibi arızalar.
• Aracın normal kullanımı nedeniyle meydana gelen aşınma ve yıpranma sonucu örneğin kayışlar, egzost, amortisör, debriyaj, ön dişli takımı, fren balataları ve pabuçları, diskler, contalar vb. gibi parçaların değiştirilmesi, onarımı veya ayarlanması.
• Araç üreticisi tarafından kabul edilen imalat veya montaj kusurları nedeniyle parçaların değiştirilmesi, onarılması veya ayarlanması. (GERİ ÇAĞIRMA)
• Bir arızanın doğrudan sonucu olarak hasar görmedikçe veya zayi olmadıkça, bujiler, katalitik konvertörler, hava filtresi, yağ filtresi, yakıt filtresi, cam silecek lastikleri, klima devresinin doldurulması için kullanılan maddeler, ilave edilen yağlar, soğutma sıvıları, fren sıvıları ve diğer katkı maddeleri.
• Kaporta işleri, lastikler, jantlar, akü, farlar, park lambaları, camın ve farların kırılması veya çatlaması.
• Elektronik parçalar ve komponentler ve ilgili araç tipi için yukarıdaki “OTOEKSPER GARANTİ” KAPSAMINA GİREN PARÇALAR bölümünde açıkça belirtilmeyen diğer parçalar.
• Parça değişimi yapılarak veya yapılmaksızın, düzenli önleyici işlemler, kontroller ve ayarlamalar.
• İkaz lambaları sistem arızası gösterdiği halde aracı kullanmaya devam etmenin, bilerek veya bilmeyerek uygun olmayan ya da kalitesiz yağların veya yakıtın kullanılmasının sebep olduğu arızalar.
• Hatalı kullanım, kaza, hırsızlık, hırsızlık girişimi, yangın, infilak, vandallık veya doğal afetler nedeniyle ya da bu sözleşmenin kapsamına girmeyen parçaların sebep olduğu bir arıza neticesinde bozulan elemanlar.
• Triger kayışı, üretici firmanın önerdiği program dahilinde değiştirilmediği zaman garanti kapsamına girmez.
Aşağıdaki durumlarda araç “Otoeksper Garanti” ve yol yardımı kapsamından çıkar:
• Aracın şoförlü veya şoförsüz olarak kiralanması (kiralık araçlar, taksiler vb.)
• Aracın kamusal hizmetler için kullanılması (ambulans, polis aracı, sürücü kursları, cenaze arabaları, teslimat araçları vb.)
• Aracın seyrek de olsa, amatör veya profesyonel spor müsabakaları veya yarışmacıların antrenmanı için kullanılması.
• Araç satın alındıktan sonra, aracın sürüş, süspansiyon veya transmisyon sistemlerinin modifiye edilemesi veya yenilenmesi.
• Aracın kilometre saatinin manipüle edilmesi.
• Güvence süresi içinde araç ilgili markanın distribütörü tarafından kabul edilen bir servise aracın periyodik bakımlarının, ilgili markanın kurallarına uygun yaptırılmamışolması.
• Bir arıza talebi söz konusu olduğunda araca ait periyodik bakım faturası ibraz edilmek üzere saklanmalıdır.
• Muayene ve bakım zamanının geldiği tarihten önceki veya sonraki azami 1 ay veya 500 km sınırı içinde yapılmalıdır.
LPG’li araçlar: 2. el LPG’li olarak satın alınan ya da satın alındıktan sonra LPG takılan araçlarda doğrudan ya da dolaylı olarak LPG ile ilişkili olan parçalar “Otoeksper Garanti” kapsamı dışındadır.
OTOEKSPER GARANTİ SÜRESİ İÇERİSİNDE ARACIN SATIŞI
Aracınız “Otoeksper Garanti” süresi içerisinde satıldığı durumda da “Otoeksper Garantisi” devam eder.
Araç el değiştirdiği zaman “Otoeksper Garantisi”nin devam etmesi için aracın yeni sahibinin 1 hafta içinde 0 (850) 252 35 77 nolu telefonu arayıp ruhsat değişikliği ile ilgili bilgileri iletmesi gereklidir. araç el değiştirdiği zaman “Otoeksper Garanti” şartlarının devam etmesi için aracın tekrar Otoeksper bayisi tarafından ekspertizinin yapılması istenebilir.
ARAÇ TAMİRİ İLE İLGİLİ KONULAR
Servis danışmanına yardımcı olacak bilgiler:
Aracınızın tamiri için servis hizmeti alacağınız Otoeksper bayisindeki yada yönlendirildiğiniz servisteki servis danışmanının 0 (850) 252 35 77 nolu telefonu araması; arızanın “Otoeksper Garantisi” kapsamında olup olmadığının tespitinive “Otoeksper Garanti” kapsamındaki tamir işlemlerinin hızla sonuçlandırılmasını sağlayacaktır.
YUKARI ÇIK